AcasaPortalSiteInregistrareConectare
Rog toti membri care se inregistreaza sa se prezinte pentru ai putea cunoaste si noi

Distribuiti | 
 

 Articole de astrologie

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Dely
Membru activ
Membru activ


Mesaje : 13237
Varsta : 23
Status : oriunde...

MesajSubiect: Articole de astrologie   Mar Oct 30, 2012 2:09 pm

aici gasiti o serie de articole de astrologie
Sus In jos
Dely
Membru activ
Membru activ


Mesaje : 13237
Varsta : 23
Status : oriunde...

MesajSubiect: Re: Articole de astrologie   Mar Oct 30, 2012 2:09 pm

Toamna cu parfum greu de plutoniu

de Nicoleta Moraru

Randurile de mai jos se adreseaza acelora ce simt ca toamna lui 2012 trece altfel decat oricare alta, acelora ce simt nelinistea si framantarile de adancime ale Scorpionului in fibra lor ultima, care se simt pusi sub o inexplicabila presiune, niste umane bombe cu ceas. Incarcatura puternica pe acest semn capabil de cele mai aiuritoare revelatii (Nodul Nord, Saturn si Soare in Scorpion, ce culmineaza cu eclipsa totala de Soare in Scorpion) ne determina a avea nevoie acuta de dezbracarea unor adevaruri, de unele dezvaluiri suplimentare, de dezamorsarea unor latente daunatoare. Ar fi de parca ne dorim prabusirea unui sistem de iluzii din care ne-am tot hranit pana acum, ne dorim sa disecam realitatea pana ajungem la un adevar lucid, care nu mai poate fi mistificat. Exista probabil o nevoie generala de a lamuri ipostazele neclare, evazivul si echivocul in care ne-am complacut. Ori exista o necesitate de abordare a zonelor interzise ale eului, de a ne infrunta fricile, temerile si obsesiile nesocotite de noi pana acum, de care ne putem izbavi tocmai reducandu-le cu ironie superioara la proportii banale, ce pot fi indurate.

Daca pana in prezent am excelat intr-o sublima incapatanare de a ne amagi, incercand prin visare si fantasmare sa transformam cum vrem o realitate inexistenta, acum ne asumam ce ne ofera realitatea bruta. S-ar putea vorbi de o luna a pierderilor utile, in care sa intelegem ca trebuie sa pierdem lucruri, ipostaze si oameni de care ne-ar fi mai inspre folosul nostru sa fim dezlegati. Si in sensul in care detestam superficialitatea si vrem transparenta totala, vom alege probabil sa (ne) complicam viata, sa o scotocim si cercetam laborios in ungherele ei cele mai tainice, mai ascunse, altfel inviolabile.

Ma gandesc ca ar fi, poate, utila o enumerare a manifestarilor simptomatice pe care le poate genera o accentuare de proportii in aceasta perioada a vibratiei Scorpionului:

-sentimente reprimate, anxietati profunde, dureri ascunse, inabusite ce erup cu furie la prima provocare;
-ne formulam cu greu senzatiile si emotiile, traim emotivitati suspecte, inexplicabile, surescitari si exigente emotionale greu de satisfacut;
-abordam forme de seductie agresiva, impinse la limita, ii asaltam emotional pe ceilalti, vrand totul sau nimic, nemaimultumindu-ne cu o ciosvarta de afectiune, cu un simulacru de apropiere sufleteasca;
-au loc schimburi emotionale defectuoase si dialoguri intuitive bruiate, confuze, false;
-caile de acces sufletesti fata de ceilalti sunt perturbate ori blocate, dand senzatia ca aproapele ne e cel mai departe;
-vaste confuzii emotionale, ne incurcam in ceea ce simtim si ii apasam/impovaram pe altii cu trairile noastre (sentimentul apasator ca ne bagam in sufletul altuia) ;
-nevoie presanta de a oferi si primi afectiune, de a gasi pe cineva in fata caruia sa ne predam neconditionat afectiv, nevoia de a experimenta o relatie in totalitatea ei, in acuta ei profunzime;
-erori ridicole si nebuloase afective jenante, sentimentalism excesiv, cand lacramos si de sirop diabetic, cand coleric si temperamental;
-apreciere incorecta ori instabilitate a emotiilor si sentimentelor, care pot oscila intre depresie severa si extaz exaltat;
-cautam sa intram mai violent in comuniune afectiva cu ceilalti, in cazul unei respingeri retragandu-ne si zidindu-ne in tacere, interactionand taciturn;
-coborare abisala spre radacinile incurcate ale trairilor proprii; nu mai e vorba de simple fandoseli, de afectari emotionale prostesti, ci totul capata o incarcatura de gravitate; simtim intens, cu implicare totala si severitate, vazandu-ne sub lupa slabiciunile.

Partea insa cu adevarat excelenta in toata aceasta forfota plutoniana de noiembrie este ca, de fapt, deblocarea si eliberarea vijelioasa a unor tensiuni ascunse, care au atarnat greu, tinandu-ne in loc din evolutie, au chiar rolul de a ne lansa pe o noua orbita, mai buna, de intelegere a existentei si a ceea ce suntem.

Probabil ca, prin experiente radicale, limita, vom invata sa construim nu dependente afective, asfixiante, ci relatii libere, in care sa nu-i privam, sa nu-i handicapam pe ceilalti de propria dezvoltare. Vom invata probabil sa ne mintim mai putin, sa ne descotorosim de obisnuinte nocive si de contradictii interioare flagrante, sa avem curajul unui reinceput in curatenie interioara. S-ar parea, totodata, ca vor fi sanctionate toate victoriile viclene, grosolane si malitioase, lipsite de eleganta, fair-play si onestitate. Si e foarte posibil ca viata sa nu ne mai apara o planare lina, un zbor triumfal de la o culme la alta, ci un parcurs mai degraba agitat si, pe cat de fracturat, de contorsionat si sinuos, pe atat de spectaculos, de constructiv si fascinant in cele din urma.

Asadar, daca lucrurile par in aceasta luna pur si simplu sa o ia razna si sa iasa de sub orice control, nu-i cazul sa ne panicam. Orice cadere, oricat de dramatica, poate fi urmata de o ridicare incapatanata cu mult mai puternica, orice haos poate fi insotit de o reordonare, o reasezare superioara, mult mai benefica pentru noi.

Haideti sa dam Scorpionului ce-i al Scorpionului si sa transam lucrurile fara ezitare, fara frica de represalii, sa traim cu incordare vie pana la capat, sa pricepem iluminati ca ceea ce ne raneste, poate, ne si intregeste! E momentul sa desfiintam succesive bariere launtrice, sa dislocam si sa aducem la lumina inzestrari sufletesti de mare pret, altfel adanc ingropate in noi. Haideti sa ne reamintim, treziti de parfumul greu de plutoniu al acestei toamne, ca adevarul e altfel decat ceea ce se vede, iar lumea, lumea noastra veritabila e in alta parte!
Sus In jos
Dely
Membru activ
Membru activ


Mesaje : 13237
Varsta : 23
Status : oriunde...

MesajSubiect: Re: Articole de astrologie   Mar Oct 30, 2012 2:10 pm

Neptun in Pesti - calauza noastra spre iubirea universala

de Ada Cocos

De multe ori ma gandesc ca suntem corzi fine care falseaza ades la urechile universului si ale lui Dumnezeu, de aceea, misiunea noastra terestra include si reglarea (autoreglarea) noastra la o vibratie mai inalta. Exact ca atunci cand cineva isi acordeaza chitara si intinde coarda dupa coarda pana la armonie.

Pentru ca singuri nu ne descurcam foarte bine cu integrarea in simfoniile universale primim ajutor, indrumare din planuri subtile, superioare si din universul insusi. Influxurile planetare ar fi un exemplu. Neptun urmeaza sa intre in Pesti, iar informatia care imi tot da ocol de cateva zile incoace este ca el are o misiune importanta, dar pe care nu ar putea sa o duca la buna indeplinire fara Chiron. Chiron il asteapta de ceva vreme, in Pesti, pe Maestrul spiritului, dar si al iluziilor, al divinului si imaginatiei, al fanteziei si al sacrificiului de sine, al creativitatii si transcendentului.

Chiron, centaurul care il are ca tata pe Saturn, era diferit de cei din rasa lui. In vreme ce acestia din urma erau recunoscuti pentru nesabuinta si orientarea spre placerile pamantesti, Chiron era un centaur intelept, care a invatat de la Apollo despre medicina, astrologie, arta, razboi. El i-a instruit pe marii eroi printre care ii putem mentiona pe Ahile, Tezeu si Hercule. Ranit din greseala de Hercule cu o sageata, Chiron nu reuseste sa se vindece. Si nici nu poate muri pentru ca are origini divine.

Legenda spune ca in incercarea de a scapa de durerea insuportabila a ranii, Chiron a aflat tainele tuturor plantelor vindecatoare. Mai mult a folosit tot ceea ce stia ca sa-i vindece pe altii. Si, in final, a ales moartea si i-a daruit nemurirea bunului sau prieten Prometeu. Acesta fusese pedepsit de zei pentru ca a furat focul din Olimp si l-a dus muritorilor.

Cred ca alaturarea lui Neptun si Chiron in Pesti ne va ajuta sa intelegem o data si pentru totdeauna ca vindecarea trupului se face numai prin vindecarea si inaltarea spiritului. Cred ca vine vremea sa intelegem ca suntem aici pentru a ne vindeca unii pe altii, pentru a descoperi fiecare dintre noi darul pe care l-a primit de la divinitate. Rana umanitatii se poate vindeca numai daca ne vom vindeca fiecare in parte si toti impreuna. Si nu va fi usor. Nu se va intampla peste noapte.

Daca rana e adanca si infectata va trebui drenata si aici va pune umarul Saturn care va intra in Scorpion pe 5 octombrie 2012 si se va afla in receptie mutuala cu Pluton situat in Capricorn. Simt ca vine o privire in adancuri, un rascol al celor mai profunde temeri, tabuuri si abisuri, atat la nivel individual, cat si la nivel colectiv. Pluton scoate la lumina, expune ceea ce nu am vrea sa vedem, Saturn ne indruma, ne invata, ne mustra atunci cand e cazul. Urmeaza un fel de chirurgie a sufletului individual si colectiv pentru a ne impinge spre universal, pentru a ne ajuta sa deschidem ochiul interior ca sa vedem lumina. Ea nu este la capatul tunelului, ci in noi si in jurul nostru. Neptun, prin intrarea lui in Pesti ne poate ghida spre acest tip de intelegere a lumii.

Nu cred ca in cazul de fata trebuie sa punem atat de mult accentul pe rana lui Chiron si pe suferinta lui, cat pe abilitatea de a-i vindeca si invata pe altii.
Chiron si Saturn ne pot ajuta sa ne pastram claritatea pentru a putea intelege mesajul lui Neptun. Neptun ma duce intotdeauna cu gandul la ceata, la dualitate si la "incurcate sunt caile Domnului". Saturn nu ne va lasa in autoiluzionare si evitare, Pluton impune transformarea chiar daca e incomod, dureros si arata si el cu degetul catre sistemul de valori. In aceasta ecuatie care pare complicata, apa pe care o stapaneste atat de bine Neptun va curata rana expusa de Chiron si Saturn - Pluton (sa nu uitam ca Pluton este stapanul esoteric al Pestilor). Neptun in domiciliu o transforma in apa vie; Neptun aduce alinarea spiritului care devine mai puternic daca nu se apleaca in fata fricii de schimbare.

Nu trebuie sa pierdem din vedere faptul ca si Nodul Nord intra in Scorpion din 31 august 2012 si impreuna cu Saturn atrage atentia asupra necesitatii reasezarii sistemului de valori de la a avea la a fi, de la a avea la a darui, de la a poseda la a imparti.

Fara terenul pregatit dinainte de Neptun si Chiron in Pesti, latura transformativa a Scorpionului (asociat si cu pasarea Phoenix), latura care inseamna renastere, creatie si implicit lectiile care decurg de la Saturn, Pluton si NN nu ar putea fi intelese si asimilate. Daca Saturn si NN pot declansa criza de constiinta si constientizare a greselilor, a atasamentelor, Neptun ne face si apti de sacrificiile necesare invatarii si depasirii dificultatilor prin transformare (Pluton). De asemenea, Neptun si Chiron ne ofera sansa de a vedea dimensiunea divina a experientelor care urmeaza atat in plan individual cat si colectiv.

Chiron in Pesti ne spune, ne arata ca spiritual suntem raniti. Intre noi si Dumnezeu ne-am asezat pe noi insine si ne-am imbolnavit singuri. Saturn pe Scorpion si Pluton pe Capricorn ne arata cum si ce trebuie schimbat: atasamentul fata de forma fara fond, dragostea ca posesie sau confundata cu sexul in loc de iubire, banul ca valoare suprema in loc de iubire, exacerbarea autocentrarii, a iubirii de sine in detrimentul unitatii. Celula trebuie sa lucreze mai intai pentru organismul ca intreg, apoi pentru sine (Uranus in Berbec ar trebui sa ne faca sa intelegem ca "EU sunt" nu are rost fara "NOI suntem"; noi suntem = noi suntem TOT = noi suntem iubire.*

Scorpionul e Eros si Thanatos, Neptun si Chiron in Pesti ma duc cu gandul la reinviere. Moarte si reinviere spirituala, o trezire spirituala care implicit aduce si vindecare. Trebuie sa ne debarasam de ceea ce ne arata Saturn si NN pe Scorpion ca sa ne rebotezam in apa Iordanului, sa ne curatam, sa ne izbavim (Neptun in Pesti: "Du-te si nu mai pacatui" ), sa ne transformam si sa putem trece de poarta zeilor (Capricorn) pazita de aceasta data de Pluton si nu de Saturn. La un alt nivel de intelegere, cred ca Timpul (Saturn) nu moare atunci cand se afla pe taramul lui Pluton, ci renaste ("cu moartea pe moarte calcand"), ne arata ca el nu curge decat pentru cei care nu vor intelege niciodata ca universul e in noi si ca doar elevand constiinta peste materie (Pluton) putem ajunge in armonie cu simfoniile cosmosului, ca o chitara bine acordata in iubirea universala (Neptun).

*Nota: Uranus in Berbec ar trebui sa ne faca sa intelegem ca "EU sunt" capata sens doar daca se dezvolta spre "NOI suntem". Prin faptul ca ne da peste cap acest "Eu sunt", Uranus ne atrage atentia ca trebuie sa ne reconfiguram rolul si rostul. E ca si in povestea cu infinitul e relevant pentru acum si acum e relevant pentru infinit. "Eu sunt"-urile trebuie sa se realizeze, dar altfel decat pana in momentul de fata. Pentru ca Eu trebuie sa inteleaga ca il cuprinde deja pe NOI. La nivel energetic suntem un tot, doar material suntem separati. Cand cineva realizeaza "Eu sunt"-ul, de fapt isi da seama ca face parte din TOT. Mai mult, ca el este identic cu tot Universul.
Sus In jos
Dely
Membru activ
Membru activ


Mesaje : 13237
Varsta : 23
Status : oriunde...

MesajSubiect: Re: Articole de astrologie   Mar Oct 30, 2012 2:11 pm

Olimpul astrologic

Anca-Simina Martin

Se spune ca vechii greci si, mai apoi romani, obisnuiau sa antropomorfizeze personalitatile zeilor. Astfel, tinde sa nu ne mire daca Menelaos Ludemis, Hans Brés sau Alexandru Mitru ne povestesc cu atata naturalete despre Junona care ardea in focul geloziei atunci cand Jupiter era imbatat de existenta fragranta a vreunei pamantence sau de dezgustul Venerei atunci cand a aflat ca Vulcan, necioplitul fierar, ii era sortitul. Insa cum ati reactiona, dragi astrologi si fideli cititori, daca noi, fii si fiice ale lui Deucalion si Pyrrha suntem, de fapt, centrele de manifestare ale personalitatilor divine? Daca noi, ca si membre ale Marelui Om al Universului, nu suntem decat o oglinda a acelor lucruri ascunse de ceata cenzurii transcendente? Intr-un cuvant: e gresit sa credem ca in codul nostru genetic sunt inscriptionate niste simboluri atat de profunde descinse chiar din varful de neatins al muntelui numit Cunoastere?

Raspunsul meu este nu, iar scopul acestui articol nu este sa va darame orice contraargument ati putea avea impotriva acestei afirmatii, ci unica sa menire este sa va ofere un moment de meditatie nu neaparat asupra influentelor planetare asupra caracterului uman (chestiune, de altfel, acceptata de orice astrolog), ci asupra impactului istoriei antice si mitologice universale in simbolismul celor zece planete canonice.

Imi place sa cred ca vorba multa este saracia omului, asa cum spune o veche zicala romaneasca si cel mai intelept ar fi sa nu prelungesc la nesfarsit incipitul. Tin sa mentionez ca acest articol nu se considera a fi piatra de capatai in astrologie si nici lucrare de exegeza, luand in considerare faptul ca incerc sa fuzionez doua domenii atat de vaste si profunde ca astrologia si mitologia.

Orice enumerare a planetelor si astrelor intr-o carte de astrologie debuteaza cu "luminarii": Soarele si Luna. Fara astrul suprem, Soarele, viata nu ar exista, iar exponentul acesteia cel mai de seama, omul, nu ar fi luat fiinta nici macar la stadiul de concept. Luna, antonimul Soarelui, devine prin intermediul acestuia o lentila semi-opaca, difuzandu-i lumina puternica, trezind umanitatea in Vlastarul Zeilor.

Inca din vremea vechilor egipteni s-a perpetuat ideea Soarelui ca astru vital si vitalizator. Egiptul, divizat pentru o buna bucata de timp in cele doua Regate, nu a incetat sa creada niciodata intr-o zeitate acceptata unanim ca una dintre cele mai importante avand ca energii demiurgice caldura si lumina. De la Amun-Ra, pana la Aton cel unic, Fiii Nilului au divinizat aceasta putere complexa a astrului zilei, atribuindu-i trasaturi paterne asupra oricarei zeitati. Nici Panteonul grecesc nu a lasat nerasplatita influenta Soarelui, atribuindu-i lui Apollo titlul de zeu al luminii si al artelor frumoase. A doua functie a acestuia nu este una intamplatoare deoarece, fara lumina nu exista viata, iar fara energie procesul creatiei nu are loc.

Soarele si Luna au fost percepute in majoritatea culturilor lumii ca aspecte duale esentiale in existenta omului. De vreme ce si un mamifer poate da dovada de mandrie pentru rapunerea adversarului si de abilitati de conducere a haitei, nu se poate spune ca acesta poseda un fond sentimental puternic care sa il ghideze si sa ii contureze comportamentul. Aceasta latura sensibila a omului a fost explicata prin prezenta Lunii ca astru care, desi dinamizat de lumina Soarelui, "indulceste" stralucirea acestuia, influentand partea nevazuta a caracterului uman. Egiptenii il divinizau pe fiul lui Amon-Ra, Khonsu, ca zeul al Lunii si al trecerii timpului. Impreuna cu Toth, Ibisul-Scrib sacru, se notau in catastiful divin amintirile omului, momentele trecute ale acestuia, readucandu-i-le in memorie odata cu somnul. Desi un zeu masculin, era socotit ca patron al femeilor gravide carora le alina chinurile nasterii. Noaptea a fost catalogata in toate culturile ca o incercare pentru om, un moment al piezelor rele prin analogie cu tenebrele tinuturilor de sub pamant. Grecii i-au asociat-o lui Apollo pe Diana, sora lui, ca zeita a Lunii si a vanatorii. Nu e cazul sa omitem legenda romaneasca veche a celor doi indragostiti blestemati de propria mama sa nu se vada niciodata si anume Soarele si Luna.

Mercur este cunoscut in mitologia greaca drept mesagerul zeilor, patronul talharilor, atletilor si al rascrucilor de drumuri. De unde aceasta analogie bizara? Nimic mai simplu. Mercur s-a impus pe scena Olimpului ca un zeu viclean care s-a folosit de trucuri ale mintii si ale gesticii pentru a obtine informatii sau favoruri din partea celorlalti zei. Gandindu-ne la copiii nostri sau rudele noastre de o varsta frageda ne amintim modul dulce amarui in care uzeaza de sentimentele noastre pentru a primi ceea ce isi doresc; incearca se ne amageasca, ne promit lucruri, se folosesc de diverse tertipuri pentru a li se implini hatarul. La acest aspect s-au gandit astrologii atunci cand au asociat studiile inferioare, dar si notiunea de comert acestei planete. Imaginea clasica a zeului atletic cu coiful si sandalele innaripate ne duc cu gandul la rapiditate, deci calatorii scurte, dar sugereaza si notiunea de sportiv prin agilitate si agerime fizica. I-am atribuit acestei planete si un corespondent mitologic egiptean in elementul Akh, acea parte a sufletului omului care se refera la intelect, la ratiune si la capacitatea de a asimila idei fara o concentrare prealabila.

Venus, prin figura ei rubensiana nascuta din spuma marii, a insuflat o intreaga gama de simboluri si interpretari planetei care ii poarta numele. Astfel, Venus se identifica cu bunul gust, arta, estetica si frumosul. Pana la urma este o corelatie logica si plauzibila de vreme ce aceasta zeita a fost invitata de insusi Jupiter in Olimp gratie frumusetii iesite din comun si a senzualitatii covarsitoare. Simbolizeaza, de asemenea, intruchiparea dragostei pamantesti, intre barbat si femeie. Nu cred ca este gresit sa o consideram pe Isis corespondenta egipteana a Venerei mai ales ca, in perioada ptolemeica, cele doua zeitati s-au suprapus si au format o figura divina comuna, Isis-Afrodita.

Marte, in mitologiile greaca si romana, este partenerul ravnit de Venus, iar cei doi devin protagonistii unei involburate povesti de dragoste. Sexualitatea atribuita planetei care poarta acelasi nume vine tocmai din aceasta atractie sexuala exercitata de zeul Marte pentru Venus. Iliada ne povesteste cum zeul, ranit in lupta, se duce la Jupiter sa caute vindecare, dar acesta il critica si ii indeplineste dorinta cu un gust amar. Ambitionat de criticile rostite de Zeul Zeilor, Marte se avanta in lupta cu un avant si curaj inzecite, reusind sa infranga dusmanul. Din aceasta intamplare descind cuvintele-cheie asemeni impulsului, curajului, incapatanarii, dar si unele speciale, particulare, precum notiunile de accident si operatie. Marile temple de pe malul Nilului il proslaveau pe Sobek, Zeul-Crocodil ca patron al armatei si al soldatilor, oferindu-le energie si putere in lupta si semanand teama printre dusmani.

Jupiter, atat ca figura mitologica, dar si ca simbol al planetei pe care a botezat-o, a dominat cele doua Olimpuri, cel divin si cel astrologic, cu abilitate si intelepciune, pedepsind Titanii care doreau sa cucereasca profunzimea vazduhului. Dintre toti zeii, Jupiter nu a dat dovada doar de abilitati remarcabile de conducator si judecator, ci s-a bucurat de o reala popularitate printre muritori cu care nu ezita sa se amestece din cand in cand, devenind astfel subiectul unor numeroase serbari si festivaluri. Este considerat patronul stiintelor umanistice, dar si al religiilor, deoarece el a atribuit puterea fiecarui membru al Olimpului. Thoth poate fi considerat corespondentul egiptean al Zeului Zeilor, mecanismul divin care punea ceilalti zei in miscare, Scribul Suprem care tinea socoteala pozitiilor Pamantului, astrilor, "stelelor calatoare", patron al Logos-ului fara de care nu ar fi existat nimic.

Mitul lui Saturn este o reinterpretare a motivului detronarii si uciderii tatalui, din pricina faptului ca, asemeni lui Uranus, pozitia ii este amenintata de unul dintre fii. Prin urmare, bantuit de blestemul tatalui sau, se hotaraste sa-si devoreze fiii de cum acestia se nasc. Rhea, sotia sa, innebunita de durere, doreste sa-si salveze macar un urmas si ii ofera, in loc de un nou-nascut, un bolovan imens. Astfel, Jupiter scapa de falcile ucigatoare ale lui Saturn si creste alaturi de capra Amalteea care il hraneste cu ambrozie. Raceala si detasarea lui Saturn fata de fiii sai i-a adus sfarsitul, deoarece, tanarul Zeu ajutat de coasa de otel faurita de Rhea, isi ucide tatal din pantecele caruia isi recupereaza fratii. Saturn intruchipeaza astfel pesimismul si raceala, atitudini care nu fac altceva decat sa creeze obstacole si intarzieri. Nu e de mirare ca guvernatorul secundar al Varsatorului este Saturn, tocmai datorita acestei ciclicitati a mitului tatalui detronat. Parafrazand un autor contemporan, pot spune ca "Fiul care isi paraseste parintele, devine tata", insa depinde doar de el daca soarta lui este o replica a cea pe care a trait-o tutorele sau. La egipteni, Horus cel Tanar ar putea fi echivalentul lui Jupiter care isi rapune, de data aceasta, unchiul, zeul Seth. Simbolismul acestuia poate echivala si cu Geb, pamantul fertil, Tatal Zeilor din cultura egipteana.

Uranus este, fara niciun dubiu, cel mai fascinant vortex de informatii de sorginte istorica, mitologica, astrologica si divinatorie, cufundandu-si radacinile intr-o serie de culturi atat de variate si, aparent, atat de diferite. De la deitatea nascuta din Haos a vechilor greci la figura paterna a lui Lakshmi, Afrodita cea hindusa la Ptah de la egipteni care a visat "creatia" si pana la cartea ultima a setului tarot de Marsilia in simbolul Dansatoarei Universale. Uranus este acea entitate divina primordiala care din nimic a facut totul, udand seara de seara pamantul, pe Gaia, care nu a intarziat sa rodeasca, oferindu-i nenumarati fii printre care Titanii si Ciclopii. Nemultumit de acestia, ii supunea unei existente inlantuite in Tartar, cauzandu-i o imensa durere Gaiei care era martora incarcerarii fiilor ei. Acest comportament este pedepsit insa de Saturn, cel mai viteaz dintre Titani, care isi detroneaza tatal ajutat de o arma magica confectionata de mama sa. Desi acest mit nu pare a avea vreo legatura aparenta cu semnificatiile planetei Uranus, la o privire mai atenta vom observa ca Uranus a aparut printr-o revolutie, asemeni unei idei care se naste din Haos si creste in mintea cuiva, apoi rodeste, ramificandu-se pana in cele mai mici detalii. Acele idei, desi ivite dintr-o utopie a perfectiunii si a desavarsirii, nu se dovedesc mereu pioniere ale unor idealuri marete, degenerand in excentricitate si non-sens. Dar tocmai acea idee, bruta si neslefuita la inceput, se potentializeaza, devine un act in sine, atragand alte si alte conexiuni formei sale incipiente si traducandu-se prin actul practic. In acelasi fel, Saturn isi elibereaza fratii, instaurand o noua dinastie, conducandu-i cu o mana de fier spre afirmarea locului in Olimp. Nici egiptenii nu au nesocotit acest element primordial, pionier al existentei de orice fel, intruchipandu-l prin venerarea lui Tefnut, Apa, umezeala care hraneste pamantul si da nastere a tot ce este viu.

Simbolismul planetei Neptun care graviteaza in jurul notiunii de iluzie, sacrificiu si ideal nu sunt chestiuni aleatoare. Panteonul grecesc il omoagiaza pe zeul Neptun ca o divinitate impulsiva, o reflexie la propriu si la figurat a fratelui sau Jupiter. Se spune ca mania sa putea cauza cutremure, furtuna si revarsari de ape, iar conceptul de sacrificiu pentru calmarea zeului nu era strain. Cantul sirenelor ilustrat atat de sugestiv in periplul lui Ulise creeaza o serie de conexiuni logice si rationale cu conceptele de muzica si hipnoza, iar marinarii care se aruncau in larg pentru a le atinge evadau realitatea cotidiana, incercand sa se faca una cu idealul aparent al creaturilor marilor. Desi nu are un corespondent egiptean direct, atributiile lui Neptun par sa se identifice cu cele ale zeitei Hathor. Aceasta nu era considerata doar zeita muzicii si a poeziei, ci si protectoarea Nilului si era responsabila cu inundarea anuala fertilizatoarea a malurilor Nilului.

Pluto, ultima planeta canonica astrologica, vine sa incheie ciclul acestora, asa cum la sfarsitul vietii, exista moartea. Aceasta, in simbolistica plutoniana, nu este vazuta ca un act terminal, de capatai, ci determina o renastere, o regenerare, o speranta pentru mai bine si mai frumos. Ca protector al Tinutului Umbrelor, Pluto dirijeaza cu versatilitate suflete celor raposati de pe raul Styx in Infern, protejand acest taram cu strasnicie de oricine ar dori sa se aventureze in tenebrele lui. Desi o rapeste pe Persefona mamei sale Ceres, aceasta este etern vrajita de sexualitatea animalica de care da dovada zeul si, desi e scapata din ghearele acestuia, alege sa-si petreaca un sfert din fiecare an cu acesta. Acel moment este considerat a fi iarna, ca o analogie a clipei finale a vietii. Casa a VIII-a a Mortii si a Regenerarii nu controleaza doar aceste concepte duale, ci se refera si la finantele altora, deoarece, grecii antici considerau ca, prin sudoarea fruntii, zeul se imbogatea. Sa nu uitam insa faptul ca fiind o divinitate subpamanteana, guverna si peste minele de aur din care se extragea materia prima pentru monezi si bijuterii. Osiris, zeul egiptean al vietii de dincolo, este echivalentul aproape perfect al lui Pluto, simbolizand, in aceeasi masura, moartea si renasterea.

Supunandu-ma canoanelor literaturii, ar trebui sa imi sfarsesc pledoaria cu o concluzie care sa insumeze si sa sublimeze continutul concentrat al articolului. O sa indraznesc sa uit ca asa se procedeaza corect si o sa consider ca aceasta uniune perfecta intre cele doua Arte ale umanitatii, Istoria si Astrologia, a inceput inainte de timp si se va sfarsi doar atunci cand Soarele nu se va mai naste la zorii zilei. Astfel, ce autoritate am eu, simplu muritor, sa despart acest cuplu sacru ideatic?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Articole de astrologie   Astazi la 4:16 am

Sus In jos
 
Articole de astrologie
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Propuneri, ajutor si realizari-articole tricotate I
» Meryem Sahra Uzerli articole.stiri.noutati
» Accesorii crosetate - genti, curele, bijuterii (9)
» Articole din piele
» Lucrul de mână - sursă de venit 3

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: Astrologie-
Mergi direct la: